Nørrebrobryghus
Dette projekt repræsenterer en skøn forening mellem branding, grafisk design og arkitektur i samarbejde mellem ag5 og Punktum Design. Inspirationen kommer fra de forskellige slags øl, over flaske- og etikettedesign, farvekodning i logoet der repræsenterer smagsoplevelser og nuancer, til grafik og bardesign.
Bygherren ønskede et bardesign der var iøjefaldende og afspejlede produktet. Nørrebro Bryghus stræber efter at lave karakteristisk øl, hvilket opnås ved en kompromisløs indstilling til ingredienserne vand, malt, humle og gær samt ved en grundig og stolt styring af brygningsprocessen.
De forskellige slags øl er repræsenterede som forskelligt farvede barfronter, som ”kronblade” fra humleblomstlogoet, et motiv der er gentaget i den svævende belysning. I mellemrummet mellem kronbladene er der plads til bagbelyste flasker, ligesom fodstøtten og andre detaljer forstærker brandets logo og grafik.
CNN’s Travel+Leisure har kaldt baren for én af de tre bedste lufthavnsbarer i verden, sammen med Vino Volo på JFK lufthavnen i New York og Post Bar på Changi lufthavnen i Singapore.